Eerste paar dagen in Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Elise Huisman - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Elise Huisman - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Ierland

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

02 September 2018 | Ierland, Dublin

Woensdagavond ben ik veilig geland in Dublin. Zoals verwacht kwamen mijn gastmoeder (Taragh) en de kinderen mij ophalen. In de auto al lekker gekletst en meteen een goed gevoel bij de familie. (;
De vader ontmoette ik thuis en ook daarmee kan ik goed overweg.

Donderdagochtend ging m’n wekker alweer om 7:30 om ontbijt voor de kinderen te maken, het was hun laatste vakantiedag en ze sliepen gelukkig wat meer uit, dus toen had ik de tijd om alles uit te pakken. Na het ontbijt en wat spelletjes gaven de kinderen me een tour in de omgeving. (die uiteindelijk 3 uur duurde...haha) Na de lunch zijn we even naar de ‘Costa’ in de straat gelopen om samen een warme chocolademelk te drinken.

De kinderen zijn erg lief en behulpzaam en ze hebben al een paar keer ‘you’re really nice’ gezegd, dus daar ben ik heel erg blij om :)

Afgelopen vrijdag was de eerste schooldag, dus ook mijn eerste echte werkdag. Om half 3 waren ze klaar met school, ik had als cadeautje een soort twister meegenomen met typische Nederlandse dingen erop, dus deze moest meteen getest worden. (zie foto)
Dit was ook de eerste dag dat ze soms even hun eigen ding wilden doen en dus niet naar me luisterden, dus dat was wel even moeilijk, maar dat komt allemaal wel goed. Ze zijn nu nog een beetje aan het uitproberen wat wel en niet mag bij mij.

Zaterdag was ik tot 20:00 vrij, dus toen ben ik naar het centrum van Dublin geweest om een beetje te verkennen. Ik kan zeggen dat ik nu al helemaal gek op Dublin ben; zooo veel gezellige cafeetjes en pubs, een hele leuke sfeer! Ook genoeg winkels om te shoppen, dus hier heb ik me deze middag goed mee vermaakt. :)

Vandaag had ik de kinderen tot 11:30, dus daarna ben ik naar Dundrum geweest, een heel groot shopping centrum dichtbij.

Morgen begint de eerste echte werkweek, dus aan het einde van de week zal ik weer even een update geven :)




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Elise

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 5781

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2018 - 31 Mei 2019

Mijn tijd als au pair.

Landen bezocht: