Eerste werkweek - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Elise Huisman - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Elise Huisman - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

10 September 2018 | Ierland, Dublin

Hey, ben ik weer :) Het plan was om dit in het weekend al te posten, maar is er dus niet helemaal van gekomen haha.

Vorige week was mijn eerste volle week van elke dag 06:45 opstaan, ontbijt en lunch maken, kinderen naar school brengen en weer ophalen en 's middags samen huiswerk maken en spelen, koken en eten (vooral veel eten) tot een van de ouders terug kwam van werk. Afgelopen week hadden ze nog geen sport na school, dus heb ik ze elke middag moeten vermaken, dit was erg vermoeiend, maar hier komt dus verandering in.

Ook was de jongste meteen ziek in de eerste week, dus een goed begin haha. Gelukkig werkte de moeder die dag thuis waardoor ik gewoon mijn vrije tijd had tijdens schooltijd. :)

Na school wordt er vooral veel gespeeld op de trampoline en het grasveld in de straat. De tv en tablet mogen doordeweeks niet gebruikt worden, dus vooral veel spelletjes binnen en buiten of tekenen (waar ik zelf best van kan genieten) , maar dat is goed voor ze, worden ze lekker moe van hahaha.

Vaak moet ik 2 keer in de week ook 's avonds oppassen, woensdag is meestal de vaste dag en dan soms in het weekend. Afgelopen week was het vrijdagavond, dan is de tv aan, dus de kinderen vermaken zich wel die avond.

En ohja, vrijdag hebben we onze eerste grote 'food shop' gedaan. Ik mag elke dag koken, (waar ik heel blij om ben omdat dat wel echt mijn ontspanningsmomentje is op de dag) en ik moet dan elke week de boodschappenlijst en meal plan voor de volgende week maken, aangezien er niet veel in huis was qua eten was de lijst erg groot ;)

Vorige week maandag ben ik met een leuke Amerikaanse au pair uiteten geweest dichtbij, was erg gezellig! En afgelopen zaterdag heb ik met 10 andere au pairs wat gegeten in Dublin en daarna zijn we even naar de Temple Bar geweest om de sfeer van Dublin mee te krijgen, vooral de live muziek zorgt voor de leuke sfeer in de pubs!

Zondag zou ik gaan wandelen met dat Amerikaanse meisje (ook au pair) op de Dublin Mountains, maar helaas was ze ziek, dus toen ben ik naar Sandy-Beach gegaan om daar m'n middagje door te brengen.

Nu zit ik weer te chillen en wat dingen in huis opruimen tot de kinderen klaar zijn met school. Elke ochtend maak ik de bedden van de kinderen op, maar de vorige keer toen dat meisje dat zag vroeg ze heel verbaasd of ik dat elke dag deed, toen ik hierop 'Ja!' zei kreeg ik een hele dankbare 'Thank you' , dus nu moet ik dit natuurlijk wel elke dag ook gaan doen.... hahaha.

Dit verhaal is nu wel weer lang genoeg, dus tot de volgende keer!
Byeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Elise

Actief sinds 28 Aug. 2018
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 5757

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2018 - 31 Mei 2019

Mijn tijd als au pair.

Landen bezocht: